Jak napisać ofertę pracy, by znaleźć odpowiedniego kandydata?

Wielu pracodawców zastanawia się nad tym, jak napisać ofertę pracy, dzięki której znajdzie się odpowiedni kandydat na dane stanowisko. Przede wszystkim należy zastanowić się, do jakiej grupy docelowej ma trafić to ogłoszenie. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy szukamy młodej przebojowej osoby, czy raczej stawiamy na doświadczenie i mądrość życiową kandydata. Gdy już znamy odpowiedź na to pytanie, to możemy przystąpić do wyboru języka. Styl językowy naszego ogłoszenia należy dostosować do potencjalnego kandydata. W samym ogłoszeniu nie należy umieszczać wielu informacji. Należy wybrać najważniejsze kwestie, aby ogłoszenie było dla kandydata czytelne. Na samym początku oferty należy umieścić kilka słów o firmie podając jej nazwę. Następnie należy napisać nasze wymagania względem potencjalnego pracownika. W tym miejscu można zaznaczyć, który aspekt jest niezbędny, a który jest tylko mile widziany. Pożądane atuty kandydata też należy tutaj wypunktować. W kolejnej części oferty pracy trzeba umieścić informacje o warunkach zatrudnienia. Jeżeli możemy zdradzić proponowane zarobki to warto je podać. Najlepiej zrobić to w formie przedziału kwotowego, aby nie zamykać sobie drogi do negocjacji z kandydatem. Na samym końcu ogłoszenia koniecznie trzeba umieść standardową informację o ochronie danych osobowych.